3 voordelen van narrowcasting
Bent u op zoek naar een oplossing waarmee u informatie op een moderne en impactvolle manier kan delen met verschillende doelgroepen? Narrowcasting – ook wel digital signage genoemd – biedt diverse mogelijkheden om uw publiek te informeren, activeren of amuseren met op maat gemaakte content. Deze content wordt gepresenteerd aan uw doelgroep door middel van beeldschermen. Bent u benieuwd welke voordelen narrowcasting voor uw bedrijf kan bieden? Wij zetten de drie belangrijkste voordelen voor u op een rij.
1) Narrowcasting als ondersteuning van interne communicatie
Narrowcasting in de vorm van interne communicatie kan dienen als een elektronische nieuwsbrief. Op deze manier blijven medewerkers up-to-date van de nieuwste bedrijfsinformatie, actueel nieuws, sales KPI’s of verjaardagen van collega’s.
2) Narrowcasting als ondersteuning voor externe communicatie
Door het gebruik van narrowcasting zorgt u ervoor dat uw binnenkomende klanten geïnformeerd worden over actuele bedrijfsinformatie, maar ook over belangrijke acties en promoties. Daarnaast kan narrowcasting ingezet worden voor digitale wegwijzing en roomguilding bij de ingangen van (vergader)ruimtes. Medewerkers, scholieren en bezoekers kunnen door hierdoor sneller een specifieke afdeling bereiken in bijvoorbeeld ziekenhuizen en scholen met veel afdelingen en verdiepingen. Daarnaast is narrowcasting een eenvoudige manier om bezoekers te verwelkomen, wat zorgt voor een positief bedrijfsimago en een vorm van gastheerschap.
3) Geld en tijd besparen met narrowcasting
Naast de voordelen op het gebied van interne- en externe communicatie is narrowcasting ook nog eens tijd- en kostenbesparend. Medewerkers blijven zo altijd up-to-date van interne informatie – maar ook van het algemene nieuws en informatie over het openbaar vervoer en files. Daarnaast is narrowcasting kostenbesparend doordat er minder papier en drukwerk wordt verbruikt. Hiermee draagt u ook nog eens bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, een win-win!
Wat heeft u nodig om te narrowcasten?
Een narrowcastingsysteem bestaat uit een hardware- en softwaredeel. De hardware die u nodig heeft is een eenmalige investering. De investering bestaat uit het digitale scherm en een mediaplayer die verbonden is met het internet. Daarnaast heeft u gebruiksvriendelijke software nodig in de vorm van een abonnement waarmee u content kunt gaan maken die op het digitale beeldscherm wordt afgespeeld. Bovendien kan er een scala aan koppelingen worden gerealiseerd met allerlei FMIS-systemen, Outlook, nieuwssites en nog veel meer.
Wilt u gaan beginnen met narrowcasten om de communicatie in uw bedrijf naar een hoger level te tillen? BPRvisie adviseert u graag in de beste keuze voor een narrowcastingsysteem en helpt u bij de installatie en het onderhoud. Benieuwd hoe wij u kunnen helpen? Neem dan contact op.